SAT NEWS

tokoroko

Registered User
Messages
6,375
UPC start met speciaal muziekpakket MusicZone


Onder de naam muziek MusicZone is UPC vandaag gestart met een nieuw muziekpakket. Dit is beschikbaar voor alle digitale abonnees van het mediabedrijf. De het abonnement voor dit muziekpakket bedraagt tussen de vijf en tien euro.

Al enige tijd was UPC op het intern netwerk aan het testen geweest met de nieuwe kanalen. Deze waren echter slechts voor een beperkte groep bètatesters beschikbaar. Met MusicZone wil UPC vooral de jongere muziekliefhebbers bereiken. Op televisiegebied zijn de zenders Slam! TV, Karaoke TV, TMF Pure, Dance TV en Trace Tropical toegevoegd. Op radiogebied zijn 15 nonstop muziekkanalen van het Nederlandse bedrijf XLnt toegevoegd. Daarnaast is ook de zender 538 Juize aan het radioaanbod toegevoegd. Dit heeft overigens geen invloed op de beschikbaarheid van de nonstop muziekkanalen van het Engelse Music Choice. Deze blijven gewoon beschikbaar voor de UPC abonnee. Om de UPC Music Zone compleet te maken is er een Video on Demand omgeving rond de muziekzender Xite gecreëerd. Via de afstandsbediening kan men videoclips selecteren en direct bekijken. Ook is er Video on Demand activiteit rond het kanaal Slam! TV. UPC zegt de verwachting te hebben dat het aanbod in haar Music Zone in de komende maanden wordt vergroot.

“MusicZone is speciaal ontwikkeld voor jongeren. Samen met de muziekzenders spelen wij via MusicZone in op de jongerencultuur, waarin meer dan waar ook geldt zij degenen zijn die bepalen hoe en wanneer zij welke content bekijken. Als het even kan willen zij invloed kunnen uitoefenen op de programmering, of hun eigen muziek samenstellen. Binnen MusicZone krijgen zij die mogelijkheid” stelt Ivo Lochtman, directeur video content bij UPC, in een reactie over de nieuwe muziekstrategie bij het mediabedrijf. Voor MusicZone moet de UPC abonnee wel een extra abonnement afsluiten. De Easy variant beschikt alleen de televisie en radiozenders en kost 5 euro per maand. Het Video on Demand gedeelte alleen kost 9 euro per maand. Het Extreme abonnement bevat de combinatie van Easy en on Demand en daarvoor betaald met 10 euro per maand.
Volgens UPC woordvoerder Ronald Sutmuller is de komst van speciale digitale themazones een volgende stap in de verdere doorontwikkeling van digitale televisie. “We zijn op een punt aangekomen waarop het doelgroepgericht aanbieden van content een logische aanvulling is op de traditionele content-aanvullingen. We introduceren MusicZone om de doelgroep 14 tot 29 jarigen te bedienen; een groep die over het algemeen matig bediend wordt door televisiezenders.” Een belangrijk onderdeel van MusicZone is dus het interactieve on Demand gedeelte. “MusicZone is een prachtig voorbeeld van integratie van datgene wat de digitale wereld te bieden heeft: lineaire televisie in combinatie met Video On Demand en aangevuld met persoonlijke inbreng van kijkers, zoals bij SLAM!TV, waar zij zelfgemaakte beelden kunnen aanleveren. Een dergelijke integratie is wat de toekomst gaat brengen.” Sutmuller sluit overigens niet uit dat er in de toekomst nog meer themagerichte zones in het digitale aanbod van het mediabedrijf komen. “We zullen, altijd in samenwerking met contentaanbieders, bestuderen of het logisch is andere zones te ontwikkelen. Er zijn momenteel nog geen concrete plannen voor nieuwe zones.”
 

pirobi

Registered
Messages
27
UPC start met speciaal muziekpakket MusicZone


Onder de naam muziek MusicZone is UPC vandaag gestart met een nieuw muziekpakket. Dit is beschikbaar voor alle digitale abonnees van het mediabedrijf. De het abonnement voor dit muziekpakket bedraagt tussen de vijf en tien euro.

Al enige tijd was UPC op het intern netwerk aan het testen geweest met de nieuwe kanalen. Deze waren echter slechts voor een beperkte groep bètatesters beschikbaar. Met MusicZone wil UPC vooral de jongere muziekliefhebbers bereiken. Op televisiegebied zijn de zenders Slam! TV, Karaoke TV, TMF Pure, Dance TV en Trace Tropical toegevoegd. Op radiogebied zijn 15 nonstop muziekkanalen van het Nederlandse bedrijf XLnt toegevoegd. Daarnaast is ook de zender 538 Juize aan het radioaanbod toegevoegd. Dit heeft overigens geen invloed op de beschikbaarheid van de nonstop muziekkanalen van het Engelse Music Choice. Deze blijven gewoon beschikbaar voor de UPC abonnee. Om de UPC Music Zone compleet te maken is er een Video on Demand omgeving rond de muziekzender Xite gecreëerd. Via de afstandsbediening kan men videoclips selecteren en direct bekijken. Ook is er Video on Demand activiteit rond het kanaal Slam! TV. UPC zegt de verwachting te hebben dat het aanbod in haar Music Zone in de komende maanden wordt vergroot.

“MusicZone is speciaal ontwikkeld voor jongeren. Samen met de muziekzenders spelen wij via MusicZone in op de jongerencultuur, waarin meer dan waar ook geldt zij degenen zijn die bepalen hoe en wanneer zij welke content bekijken. Als het even kan willen zij invloed kunnen uitoefenen op de programmering, of hun eigen muziek samenstellen. Binnen MusicZone krijgen zij die mogelijkheid” stelt Ivo Lochtman, directeur video content bij UPC, in een reactie over de nieuwe muziekstrategie bij het mediabedrijf. Voor MusicZone moet de UPC abonnee wel een extra abonnement afsluiten. De Easy variant beschikt alleen de televisie en radiozenders en kost 5 euro per maand. Het Video on Demand gedeelte alleen kost 9 euro per maand. Het Extreme abonnement bevat de combinatie van Easy en on Demand en daarvoor betaald met 10 euro per maand.
Volgens UPC woordvoerder Ronald Sutmuller is de komst van speciale digitale themazones een volgende stap in de verdere doorontwikkeling van digitale televisie. “We zijn op een punt aangekomen waarop het doelgroepgericht aanbieden van content een logische aanvulling is op de traditionele content-aanvullingen. We introduceren MusicZone om de doelgroep 14 tot 29 jarigen te bedienen; een groep die over het algemeen matig bediend wordt door televisiezenders.” Een belangrijk onderdeel van MusicZone is dus het interactieve on Demand gedeelte. “MusicZone is een prachtig voorbeeld van integratie van datgene wat de digitale wereld te bieden heeft: lineaire televisie in combinatie met Video On Demand en aangevuld met persoonlijke inbreng van kijkers, zoals bij SLAM!TV, waar zij zelfgemaakte beelden kunnen aanleveren. Een dergelijke integratie is wat de toekomst gaat brengen.” Sutmuller sluit overigens niet uit dat er in de toekomst nog meer themagerichte zones in het digitale aanbod van het mediabedrijf komen. “We zullen, altijd in samenwerking met contentaanbieders, bestuderen of het logisch is andere zones te ontwikkelen. Er zijn momenteel nog geen concrete plannen voor nieuwe zones.”

When will he leave??????????????????,
 

tokoroko

Registered User
Messages
6,375
Ziggo CI+ module komt er nu toch echt aan

Ziggo CI+ module komt er nu toch echt aan


Ziggo gaat nog deze maand starten met de verkoop van CI+ modules. In vrijwel alle gevallen blijft ook de nu veel gebruikte Alphacrypt CI module nog bruikbaar. Ziggo is overigens niet van plan de Alphacrypt module op zwart te gaan zetten nu de CI+ module beschikbaar komt.

De nieuwe CI+ module voor de Irdeto codering die Ziggo gebruikt gaat inclusief een nieuwe smartcard €79,50 kosten. Zoals het er nu naar uitziet ligt de eerste CI+ module voor het einde van augustus in de winkels. Daarmee is de prijs van de nieuwe CI+ module fors goedkoper dan de Alphacrypt module, mede omdat hier standaard geen nieuwe smartcard wordt meegeleverd. “Binnen twee weken komen wij ook met de eerste lijst van CI+ gecertificeerde en door ons ondersteunde toestellen” laat Ziggo woordvoerder Gradus Vos weten. Deze benadrukt nogmaals dat Ziggo geen actief beleid gaat voeren om de Alphacrypt module op zwart te zetten nu de nieuwe CI+ module beschikbaar komt. Ziggo stelt wel duidelijk dat de Alphacrypt module een niet gecertificeerde oplossing is en dat men hierdoor toekomstige werking niet aan de abonnee kan garanderen. Een uitzondering maakt Ziggo echter wel voor toestellen die door Ziggo CI+ gecertificeerd zijn. Hierin werkt de Alphacrypt module niet meer en kan men alleen gebruik maken van de nieuwe CI+ module.

De Ziggo abonnee die inmiddels een televisietoestel hebben aangeschaft die op de Ziggo gecertificeerde lijst komen te staan kunnen hierdoor in problemen komen. De Alphacrypt module gaat binnen twee weken in dit toestel niet meer werken en men dient dus een CI+ module aan te schaffen voor verdere, ongestoorde, werking van de ingebouwde digitale kabeltuner. “Op alle door ons gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Natuurlijk doen wij dat niet omdat wij geld willen verdienen aan de verkoop van CI+ modules. Wij doen dat omdat de contentproviders van ons eisen dat wij hun programma’s, films, series, etc. beschermen. Doen wij dat niet dan krijgen wij eenvoudig weg die content niet meer” is de uitleg van Gradus Vos.
 

tokoroko

Registered User
Messages
6,375
MTV in Europa: steeds meer één programmering, één vormgeving, één uitstraling

MTV in Europa: steeds meer één programmering, één vormgeving, één uitstraling



De onderscheidende versies van tv-zender MTV worden in Europa steeds meer gelijkgeschakeld. Sinds begin juli jl. is de vormgeving van MTV wereldwijd (behoudens de Verenigde Staten) gelijk geworden. Het is een gevolg van een wereldwijd andere positionering van MTV, die grotendeels terug is gekomen op het idee om MTV per land grote autonomie te geven.

De programmaschema’s van de MTV-zenders in Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Duitsland, Duitstalig Zwitserland, Oostenrijk, Nederland en Vlaanderen zijn zo goed als mogelijk gelijk geworden; wel blijven er enkele lokale verschillen en zijn aankondigingen, reclame en ondertiteling of nasynchronisatie per versie verschillend. Ook blijft de muziek van de zenders onderling verschillend en afgestemd op de afzonderlijke markten. Het Europa continent is bij MTV ingedeeld in Zuid-Europa, Verenigd Koninkrijk/Ierland en Oost-Europa. Het landenblok waar MTV Nederland onderdeel van is, is volgens Niels Baas – verantwoordelijk voor het Nederlandse deel van MTV Networks Benelux – veel meer op elkaar afgestemd dan bijvoorbeeld het Zuid-europese blok.

“In het verleden is een extreme lokale strategie gevolgd. Nu de zender is omgevormd met vooral series en programma’s die overwegend uit de Verenigde Staten komen in elk land, is het logisch om de zender gelijk te positioneren. Het biedt beter rendement, is kwaliteitsverhogend, en biedt kostenbesparingen. De strategie is nu om van globaal lokaal te maken,” aldus Baas tegenover DutchMedia. Enkele jaren geleden leefde veel meer het idee om voor MTV wereldwijd vanuit een lokale strategie de zender te bouwen en aan te vullen met Amerikaanse content. In Nederland is MTV Networks ook actief met TMF, Nickelodeon en Comedy Central alsmede een flink aantal themazenders van deze merken (via digitale pluspakketten) die meestal een veel nationalere invulling kennen.

“Indien mogelijk wordt financiering vrijgemaakt voor nationale produkties. Dat is voor Nederland niet makkelijk,” aldus Baas. In antwoord op de vraag of het minder lokaal programmeren in Europa een verlies van lokale (jongeren)cultuur op de MTV-zenders met zich meebrengt antwoordt Niels Baas: “We bieden geen generalistische zenders, maar nichekanalen. We zitten in een zwaar competitieve markt waar we met lage marges moeten werken. Met die lage marge moet je overleven en is dit één van de strategieën om zaken te combineren. Toen we met één MTV Europe-feed werkten was er totaal geen ruimte om plek te geven aan nationale invulling. We kunnen nu in ieder geval met de muziek, aankondigingen, ondertiteling en reclame, de zender blijvend lokaal afstemmen. Het heeft ook met de financieel-economische situatie van MTV International te maken. We willen de winstgevendheid verhogen. Voor MTV is het daarnaast als internationaal merk lastiger om die lokaal invulling te geven; het is in ieder geval heel duur”. In Nederland heeft de gewijzigde strategie geen gevolgen voor het personeel, aangezien MTV al langere tijd met nauwelijks Nederlandse produkties werkte. In andere landen heeft dit soms wèl gevolgen; in Italië leidde een ontslagaankondiging van één derde van het personeel tot stakingen.

De programmering van MTV bestaat thans uit vooral typisch Amerikaanse produkties die op diens jongerencultuur is geënt. Deze slaat volgens MTV Networks in Nederland bij de Nederlandse doelgroep aan. Het gaat daarbij om jongerenseries als The Hills, Daddy’s Girls, a Shot of Love with Tila Taquilla, Pimp my Ride, Roomraiders alsmede programma’s over bekende Amerikanen/muzikanten als MTV Cribs, Behind the Scenes en andere produkties. Doordat ook Britse produkties worden getoond en muziek op de Nederlandse markt is afgestemd, tracht MTV het Europese quotum (50 % van de programmering verplicht Europees) te behalen.

De wereldwijd ingezette nieuwe vormgeving van MTV werkt met het thema ‘menselijke emotie’; daarbij hebben de MTV’s wereldwijd hun input kunnen leveren. Inmiddels zijn nagenoeg alle MTV’s wereldwijd – behoudens de Verenigde Staten – omgegaan naar de nieuwe vormgeving.
 

tokoroko

Registered User
Messages
6,375
Waarom houden zoveel Nederlanders van Schlager muziek?[/

Waarom houden zoveel Nederlanders van Schlager muziek?

Schlager TV is op de satelliet verschenen! Veel Nederlanders zijn groot liefhebber van dit genre en ondergetekende neemt dit zelfs waar in de randstad! Hoe komt dat toch en is het logisch?

De auteur van SatelliteMagazine probeert de doorgronden hoe dit komt en Duitse televisie is in elk geval geliefd in Nederland en of dat nu echt alleen bij de oudere generatie het geval is?? Lees meer in de column van deze week!



Schlager TV aber warum?

Schlager TV is terug op de satelliet! De zender bestaat nog maar kort en werd in eerste instantie een aantal maanden op het etalagekanaal uitgezonden. Dit kanaal werd echter opgeheven maar Schlager TV kwam terug bij CanalDigitaal! En daar zullen ongetwijfeld veel kijkers blij mee zijn want het genre is aanhoudend populair in ons land! Dit hebben de Noord-Nederlandse mediaondernemers Jur Bron en Gerard Ardesch goed begrepen en daarom lanceerden zij Schlager TV! Helaas is zoals altijd de kabel en dan met name UPC en Ziggo weer een vrijwel onneembaar Bastion en alhoewel dat distributie in de toekomst niet uitsluit is geduld wel heel veel gevraagd. Gelukkig zijn CanalDigitaal en TV VLAANDEREN meer overtuigd van de toegevoegde waarde!

Toch verbaas ik mij als 'Westerling' al langer over het feit dat Schlager zo geliefd is in ons land! Ik ben er eerlijk gezegd niet echt mee opgevoed, alhoewel we het wel heel vaak tegenkwamen....met mijn ouders ging ik vroeger 'heel vaak' naar Oostenrijk of gebieden in Duitsland als Rheinland-Pfalz en Bayern. Daarnaast heb ik zelf een deel van mijn studie in Zwitserland 'absolviert'. Of dat mij een echte fan maakt van Volksmuziek? Dat loopt wel los, maar eerlijk gezegd komt dat omdat ik nooit ben opgevoed met de 'Nederlandse Volksmuziek (lees: Jan Smit, Corrie Konings, Frans Bauer) en daar zit een grote samenhang met het Duitse! Zeker, er zit hele leuke muziek tussen die ik ook graag luister (niet zozeer van de jongere generatie volkszangers trouwens). Op jaarlijkse markten zoals met pinksteren staat hier altijd de ouwe trouwe 'Schlager kraam' en het is er altijd druk! Nu kan ik verklaren dat in de regio Oost en Limburg men op Duitsland is georiënteerd maar de Randstad??

Dat het genre in Nederland geliefd is, dat is wel duidelijk! Ooit luisterde ik in de beginjaren van Radio 538 een keertje naar die zender en belde Erik de Zwart op naar een kapperszaak ergens in Heerlen: op de achtergrond tetterde keihard WDR-4 door de zaak en op de vraag van Erik de Zwart of ze niet via de kabel naar 538 luisterden, kwam als antwoord dat 'alleen WDR-4 aanstaat'! WDR-4 is de zender uit Nordhrein-Westfalen, die dit genre veel aandacht geeft. De zender is razend populair in ons land en zover ik kan overzien, overal op de kabel te ontvangen! Toen ik een jaar of 10 geleden in Den-Haag woonde, ging daar de zender van de kabel en de programmaraad was hoogst verbaasd over de herrie die ontstond! Dit ritueel heeft zich nog eens herhaald in Amsterdam en vorig jaar zelfs in Rotterdam! Ga bij ouderen langs in Rotterdam en de kans is redelijk groot dat WDR-4 keihard aanstaat! Helaas, zij zullen vrijwel nooit een schotel hebben of kunnen plaatsen en UPC is dus geen optie!

Terugkomend op Rotterdam verbaasde me dat nog al! Of toch niet? Er is ook al eens herrie geweest over het verwijderen van WDR1/ARD van de televisiekabel in deze stad. Normaal zou je denken dat met name de oudere generatie Rotterdammers toch alleen maar pijnlijke herinneringen heeft aan Duitsland? Er zijn immers in de 2e Wereldoorlog, toch voor een generatie oudere Rotterdammers een levensbepalende gebeurtenis, vreselijke dingen gebeurd! De stad is grotendeels verwoest en eigenlijk hebben grote delen van Nederland, vooral het Westen, erg geleden. Ik denk persoonlijk dat ze niet erger hebben geleden dan veel Duitsers zelf zoals in Keulen of andere steden die minstens net zoveel schade hebben opgelopen. Wat in de 2e wereldoorlog is gebeurd is allemaal even triest maar had en heeft in feite helemaal niets van doen met verschillen tussen Nederland en Duitsland.

Neen, zoals ik al refereerde aan onze Nederlandstalige volksmuziek, die lijkt meer als van welk Europees land ook, op de Duitse cultuur. En dat komt doordat Nederlanders feitelijk gewoon de Germaanse cultuur hebben, wij lijken heel veel op Duitsers, al zijn er natuurlijk best verschillen! Noord-Nederland is daarbij meer op Noord-Duitsland gericht maar ook daar valt het op: zie dit nieuws over de NDR! Veel Nederlanders houden van de gezellige volksmuziek van Frans Bauer of Corrie Konings maar net zo goed van de Duitstalige variant. En dat hangt ongetwijfeld ook samen met de geografische ligging. En natuurlijk is men in de van oorsprong katholieke gebieden (ook de 'enclaves' in het Westen van het land) meer op de Duitse cultuur gericht, maar het blijft opvallend dat vooral ouderen in de grote steden ook buitengewoon de Duitse muziek aanhangen! Toen WDR-4 van de Rotterdamse kabel verdween, werd UPC overspoeld met boze reacties en kregen radiowinkels veel boze mensen over de vloer die extreem teleurgesteld waren dat hun radio het niet meer deed! Op de vraag of er nog haatgevoelens jegens Duitsland heersen in deze stad kan ik dus het antwoord geven: nauwelijks, en dat is iets wat ik als 30-er overigens nog altijd niet helemaal kan plaatsen. Wonden die zijn aangericht in jouw stad en soms jouw familie, helen toch nooit meer zou ik denken?

Hier in Ridderkerk hebben het Museum Johannes Post, onlangs was ik daar met een vriend en heb goed in me opgenomen wat er in die tijd is gebeurd.Tijdens mijn opleiding heb ik ook o.a. Berlijn en Dresden bezocht en ook een voormalig concentratiekamp (twee zelfs, maar de 2e keer ben ik buiten gebleven). Je wordt dan geconfronteerd met de totale waanzin van oorlogsvoering. Mijn wijlen oma had officiers in huis tijdens de oorlog en van hen hoorde je dat veel mensen gedwongen werden om mee te doen. Ze vonden het allemaal vreselijk en wilden helemaal al die ellende niet. Natuurlijk, er waren ook veel foute Duitsers net zoals er veel foute Nederlanders waren. Maar dat zijn feiten die, vrees ik, nog steeds deel uit maken van de mensheid want haat zal er altijd blijven, helaas grotendeels ingegeven door Godsdienstwaanzin en rassenhaat (de Jodenhaat voorop). Maar in essentie zijn Duitsers een heel gemoedelijk volk en als ik heel eerlijk ben wordt ik vrolijker van de cultuur van de Duitsers dan wanneer ik aan de Angelsaksische volken denk zoals op de Britse Eilanden, Noord-Amerika en Scandinavië.

De schotel is momenteel wel de meest ideale manier van Televisie kijken als je van de Duitse gezelligheid houdt! Veel programma's over cultuur, muziek en vooral lekker eten! Want daarvoor kun je echt wel bij de Duitsers terecht! Het is alleen wel net jammer dat Schlager TV al om 19.00 uur stopt, gelukkig nog een uurtje langer via TV Oranje dan. CanalDigitaal heeft er een handje van (en de economische redenen kan ik in een blog echt niet meenemen) om het niet aan te durven vol voor bepaalde zenders te gaan, TV Oranje is ook al zo'n voorbeeld. Gevolg is allerlei deeltijdkanalen en dat is jammer want nog altijd blijken daaruit de kennelijke beperkingen van de satellietdistributie in Nederland en Vlaanderen. Nu nog verklaren waarom ik eigenlijk liever Schlager TV heb aanstaan dan een hele middag TV Oranje!?
 

tokoroko

Registered User
Messages
6,375
Column: De contentaanbieder bepaalt

Column: De contentaanbieder bepaalt


Je hoort en leest het woord steeds vaker, contentaanbieders. Televisieaanbieders die op last van contentaanbieders de beveilging moeten aanscherpen met allerlei nadelige gevolgen voor de abonnees. Een column over de macht van contentaanbieders

Lees hier de gehele column.


De contentaanbieder bepaalt


Er zijn van die woorden die soms door tijdelijk veel gebruik modewoorden worden. In de televisiewereld is dat op dit moment zeker het geval met het woord content. De spellingcontrole van menig tekstverwerkingsprogramma geeft bij het woord direct aan dat het beter veranderd kan worden in het woord tevreden of iets van die strekking. Alleen al door de vele meldingen die ik tijdens het tikken van mijn artikelen kan ik merken dat content meer gebruikt wordt. En dus als direct gevolg de contentaanbieders een steeds belangrijke rol spelen in de wereld van de digitale televisie.

Als we als eerste naar de situatie bij satellietontvangst kijken zien we de afgelopen maanden enkele ontwikkelingen die alles te maken heeft met een betere bescherming van het uitgezonden content. Dat begon natuurlijk toen CanalDigitaal en TV Vlaanderen aankondigden de smartcard bij de abonnees te gaan wisselen. In het geval van TV Vlaanderen alle abonnees. Bij CanalDigitaal besloot men dit voorlopig te doen bij alle abonnees met basispakket of hoger, inclusief de settopbox abonnees met aanvulling van premium content als Eredivisie Live en HDTV. Natuurlijk was één van de redenen dat de tot dan gebruikte Mediaguard2 smartcard ten prooi was gevallen van hackers. En andere, eigenlijk veel belangrijkere reden, was dat contentaanbieders beide televisiebedrijven aanspoorden om de beveiliging naar een hogere niveau te brengen. Contentaanbieders hebben wat dat betreft aardig veel macht in handen. Ze hebben nu eenmaal een aanbod van televisiekanalen die eigenlijk niet kan ontbreken bij televisieaanbieder die een rol van betekenis wil spelen in het televisielandschap. De problemen die de kaartwissel bij CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben veroorzaakt zijn inmiddels wel bekend. Veel satellietontvangers met ingebouwde alle coderingen happende kaartlezers gingen op zwart, de abonnee moest, soms zelfs meerdere malen, nieuwe firmware in de ontvangers plaatsen, dealers konden soms de drukte in de zaak en telefoon niet aan en omruilacties moesten in allerijl worden gestart. Om zomaar een paar, zeker voor de klanten zeer eigenaardige, gevolgen te noemen. Mij hoor je hier niet zeggen dat CanalDigitaal en TV Vlaanderen hier geen blaam in treft. Sterker nog, het zou niet meer dan terecht zijn dat er interne donderbuien zijn geweest bij deze televisieaanbieders. Mij kan je namelijk niet vertellen dat je met goed doordacht onderzoek niet aan het licht had gebracht wat de kaartwissel nu daadwerkelijk voor problemen zou gaan veroorzaken en wat nu eigenlijk de nieuwe “features’ in de nieuwe smartcard en binnen kaders van de Mediaguard3 codering zouden zijn. Maar punt blijft wel dat contentaanbieders een grote rol hebben gespeeld bij de, misschien wel te snel uitgevoerde en wellicht te geforceerde, smartcardwissel.

Maar niet alleen CanalDigitaal en TV Vlaanderen heeft hier last van. Als we Europees kijken naar televisieaanbieders die via de satelliet uitzenden blijkt dat CanalDigitaal en TV Vlaanderen zeker niet de eerste zijn. Als ik dan kijk naar de Nederlandse situatie zie ik dat ook andere televisieaanbieders in het kader van aangescherpte eisen van contentaanbieders het nodige aan de beveiliging te doen. Als we kijken naar de huidige situatie bij de grootste digitale televisieaanbieder van Nederland, Ziggo, dan zien we zelfs een nog strenger beleid. Waar men bij CanalDigitaal de verkoop van losse smartcards stopt en alleen nog maar de smartcard wil verkopen in setvorm met een gecertificeerde Mediaguard CI module zien we bij de grootste kabelaar van Nederland eigenlijk hetzelfde met een schepje erboven op. Ook Ziggo start met gekoppelde verkoop van CI+ module en de smartcard. Alleen waar CanalDigitaal nog bij gecertificeerde CI ontvangers de mogelijkheid van gebruik van een andere module gedoogd is dat bij Ziggo anders. Als eenmaal een televisietoestel met ingebouwde CI+ slot en DVB-C tuner of een decoder de Ziggo certificering heeft wordt gebruik van andere CI modules niet meer mogelijk. Alleen de gecertificeerde CI+ module geeft dan, bij gebruik van een geldige smartcard, beeld. En Ziggo is hier heel duidelijk in. Afspraken en de wensen van contentaanbieders zijn de oorzaak van de invoering van CI+

Het is overigens heel goed te begrijpen dat contentaanbieders het content zo goed mogelijk willen beschermen. Er is vaak voor vele tientallen, soms zelfs honderden, miljoen in dit content geïnvesteerd. En dat moet natuurlijk wel terugverdiend worden. Goed voorbeeld daarvan is Eredivisie Live. Dit is het voetbalkanaal dat de Nederlandse Eredivisie clubs, verenigd in de ECV, en producent Endemol exploiteren. Na een tegenvallend eerste jaar blijkt dat men toch kritisch kijkt naar de situatie rond Digitenne. Om minimaal de doelstellingen voor de komende jaren te behalen dient Eredivisie Live dit jaar door te groeien naar 550.000 abonnees. Het jaar daarop moet men zelfs tot 750.000 abonnees doorgroeien. Losstaand dat analisten in Nederland Eredivisie Live weinig kans geven om deze groei te behalen baart Digitenne toch aardig zorgen. Bij Digitenne kan men namelijk gratis met een tweede en derde smartcard op meerdere televisies naar het aanbod kijken. Ook naar Eredivisie Live als op de hoofdkaart een abonnement hierop is afgesloten. En wat blijkt. Die tweede en derde smartcard wordt in veel gevallen niet gebruikt voor de slaap- en zolderkamer. Nee, die wordt gebruikt door familie of vrienden. Een soort legaal sharen van een Eredivisie Live abonnement. Iets dat de voetbalzender dus op zeker abonnees kost. Zou dit bijvoorbeeld de reden zijn waarom Chellomedia enkele jaren geleden de distributie-overeenkomst met Digitenne niet wilde verlengen en de filmzenders van Film1 digitaal uit de ether haalde. Gewoon als bescherming van content? Het laat wel zien dat het contentaanbieders met de beveiliging ernst is.
 

wased

Banned
Messages
1,442
IBM wil smartphones uitrusten met supercomputer Watson

De kunstmatige intelligentie Watson moet in de nabije toekomst naar de smartphone komen. IBM ziet nog wel wat obstakels voor het zover is, maar denkt dat het technische mogelijk begint te worden.

IBM wil zijn supercomputer Watson naar mobiele gebruikers brengen. De energie die nodig is om de kunstmatige intelligentie te draaien wordt met het jaar kleiner.

Struikelblokken
Ondanks dat zijn er nog steeds struikelblokken. Watson heeft te veel processorkracht nodig en het leerproces op bepaalde gebieden staat nog altijd in de kinderschoenen.

Watson gebruikt de processorkracht van 6000 pc's. De berekeningen zouden in een datacentrum moeten worden uitgevoerd, maar volgens IBM-vicepresident Bernie Meyerson leveren huidige smartphones nog niet de kracht die nodig is om een dergelijke app uit te voeren.

Ook mist een steminterface om opdrachten te interpreteren en feedback te geven aan de gebruiker. IBM werkt aan een nieuwe versie die deze obstakels zou moeten omzeilen.

Specifieker dan Siri
In tegenstelling tot Apple's Siri, kijkt Watson niet naar populaire resultaten van soortgelijke zoekopdrachten, maar bestudeert Watson relevante data om tot een specifiek antwoord te komen.

Watson is een grote naam in het gebied van Big Data: grote hopen gegevens kunnen door de kunstmatige intelligentie worden gesorteerd op relevantie. Momenteel wordt de supercomputer bijvoorbeeld ingezet in het medische veld om complexe diagnoses te stellen.

Meyerson geeft aan de San Francisco Chronicle een voorbeeld van de meerwaarde van Watson ten opzichte van Siri met de vraag: "wanneer kan ik het beste maïs planten?" Watson analyseert in luttele seconden de precieze locatie, trends uit het verleden en wetenschappelijke rapporten om met een antwoord te komen.

Star Trek-computer
Watson wordt vaak vergeleken met het het fictieve besturingssysteem met kunstmatige intelligentie LCARS uit Star Trek: The Next Generation (en latere series) met de iconische stem van Majel Barrett-Roddenberry.

De Star Trek-computer analyseert net als Watson wat de gebruiker precies vereist en behandelt een gigantische database in zeer korte tijd om tot een accuraat antwoord te komen.

De techreus demonstreerde Watson vorig jaar bij een groot publiek in het Amerikaanse tv-spelletje Jeopardy! Dit maakte vooral indruk omdat in tegenstelling tot schaakberekeningen, de software taalopdrachten moet interpreteren die complexer van aard zijn.

De computer versloeg zijn tegenstanders met gemak en liet de wereld zien dat er met deze artificiële intelligentie niet te spotten valt.
 

wased

Banned
Messages
1,442
New York Times vecht met hyperlink patenttrol

De New York Times weigert royalty's te betalen voor een patent op een hyperlink in een sms-bericht. En dus komt het aan op een rechtszaak.

De patenttrol Helferich Patent Licensing (HPL) dreigt de New York Times voor de rechter te slepen omdat het mediabedrijf weigert royalty's te betalen. HPL heeft een patentportfolio met daarin verschillende octrooien die betrekking hebben op het versturen van tekst en multimediale content naar mobiele apparaten. Het gaat hierbij onder meer op een patent op een hyperlink in een sms-bericht, meldt persbureau AP.

HPL zou al tientallen bedrijven tot een licentie van 750.000 dollar hebben gedwongen, waaronder Apple, McDonald's, Walt Disney en BestBuy. Maar de New York Times neemt nu het voortouw om met een aantal andere bedrijven de trol de deur te wijzen.

Trollen groot en klein
Patenttrollen zijn er in alle soorten en maten, van een relatief kleintje zoals HPL tot gigantische trollen die duizenden octrooien hebben vergaard, zoals MOSAID en Intellectual Ventures. Een patenttrol heeft alleen octrooien, maar brengt zelf geen producten op de markt. Daardoor zijn ze een plaag voor veel bedrijven, omdat het niet mogelijk is om terug te slaan met een eigen patentzaak tegen de trol
 

wased

Banned
Messages
1,442
VARA belooft ‘volop vernieuwing’ in nieuw tv-seizoen

De VARA belooft ‘volop vernieuwing’ in het nieuwe tv-seizoen. Ze introduceert een aantal nieuwe titels en steekt bestaande programma’s in een nieuw jasje. Dat heeft de omroep woensdag gemeld op de najaarspresentatie. Frans Klein, programmadirecteur van VARA, vertelt: “Onze programmering in het komende seizoen maakt duidelijk dat de ambities van de VARA onverminderd groot zijn, met veel nieuwe titels als Lieve Liza, In goed gezelschap en The Spiral.”

Verder zijn er het nieuwe mediaprogramma De kunst van het maken met Claudia de Breij, de documentaire De Entertainer over Paul de Leeuw, de tragikomedie Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld van scenarioschrijver Maria Goos en de improvisatieshow In Goed Gezelschap van Sara Kroos en Thomas van Luyn.

“Daarnaast zorgen we voortdurend voor vernieuwing binnen en rond succesformules, waaronder Kassa en De Wereld Draait Door“, aldus Klein.
 

wased

Banned
Messages
1,442
Travel Channel in etalage bij UPC


Het reiskanaal Travel Channel staat de gehele maand september in de digitale etalage bij tv-aanbieder UPC. Hierdoor kunnen alle digitale abonnees naar het reiskanaal kijken.

Elke maand plaatst UPC één van de zenders uit het aanvullende Royaal-zenderpakket in de etalage om abonnees van het digitale Starter-pakket kennis met deze tv-zenders te laten maken. Ook worden nieuwe kanalen soms een maand voor de officiële doorgifte bij UPC op deze manier bij de digitale kijker in huis gebracht. Travel Channel is als zender van de maand de gehele maand september op voorkeuzekanaal 13 te bekijken

SD-variant Travel Channel
UPC geeft alleen de SD-variant van Travel Channel door. Voor de Nederlandse markt is ook Travel Channel HD beschikbaar. Deze wordt bij de grotere Nederlandse tv-aanbieders alleen door CanalDigitaal doorgegeven. Op Travel Channel zijn zowel programma’s voor de avontuurlijke reiziger te zien als programma’s voor de reiziger die van luxe houdt. Of u nu zelf op reis gaat of liever vanuit uw luie stoel televisie wilt kijken, op Travel Channel komen de meest diverse reisbestemmingen voorbij. U reist comfortabel mee naar de meest exotische en dichtstbijzijnde interessante reisbestemmingen.


Nederland op Travel Channel
Travel Channel bezoekt de Benelux met Globe Trekker en Travel 360. Beleef de tijdloze natuurlijke schoonheid van Nederland en herleef een stuk historie in het Zuiderzeemuseum. Volg Katy Haswell in haar ontdekking van België en Luxemburg om hun historische betekenis te ontdekken. Ryan Bailey maakt een fietstocht door Noord-Holland, een bezoek brengend aan de kleine havensteden Edam en Hoorn en hij eindigt zijn trip in Amsterdam.


Geschreven door: Jarco Kriek
 

wased

Banned
Messages
1,442
Nieuw sportkanaal Sporting Live


Het nieuwe sportkanaal Sporting Live van tv-aanbieder Telenet begint op 1 september met uitzenden. Op Sporting Live kan de Sporting-abonnee zich opwarmen voor de komende voetbalwedstrijd.

Sporting Live wordt een tv-zender waarop journalisten en analisten rechtstreeks uitgezonden voetbalwedstrijden die op de tv-kanalen binnen Sporting Telenet te zien zijn. Ook wordt er gepraat over algemene voetbalactualiteit. Glen De Boeck en Tom Soetaers worden vanaf dit seizoen twee nieuwe vaste experts.

Niets meer missen
Via samenvattingen, interviews en reportages hoeft de kijker tijdens Sporting Live niets te missen van het reilen en zeilen van de Belgische en de buitenlandse competities. In het weekend blijft het principe van Sporting Live behouden: live topvoetbal met omkadering in de studio vanaf een halfuur voor de eerste wedstrijd. De analisten pikken samen met de Sporting-journalisten in op het brandende voetbalnieuws, zonder NBA en NFL links te laten liggen.


Kijker speelt belangrijke rol
De kijker wordt uitgenodigd om actief deel te nemen aan het programma, zo kunnen ze vragen en opmerkingen formuleren op Twitter en Facebook. Het analistenteam bestaat uit drie ex-Rode Duivels die het voetbalwereldje door en door kennen. De gevestigde waarde is Geert De Vlieger, de twee nieuwkomers zijn Glen De Boeck en Tom Soetaers. Marc Degryse en Eddy Snelders blijven hun rol van analist ter plaatse bij wedstrijden in de Jupiler Pro League vervullen.


Geschreven door: Jarco Kriek
 

wased

Banned
Messages
1,442
Bol.com opent een nieuwe speciaalzaak en springt daarmee deels in het gat dat het faillissement van Truus.nl opleverde. De webshop van Ahold opent een drogist en parfumerie met vijftienduizend items.

Vandaag opent bol.com de rubriek Mooi & Gezond. Dat zijn producten als make-up en verzorgings- en gezondheidsartikelen. Die zijn afkomstig van een breed scala aan merken, waaronder Nivea, Max Factor, Durex, Modifast, L’Oreal, Dolce & Gabbana, Garnier, Gillette, Hugo Boss, Axe, Oral-B, Biodermal en Gucci.

Bol.com signaleerde dat een ruime meerderheid van de Nederlanders ongevoelig is voor vriendelijk winkelpersoneel. Voor vijf procent van het publiek is niet worden aangesproken door personeel juist een goede reden om ergens Mooi & Gezond-artikelen te kopen. “Ook dat onderstreept de behoefte aan een sterke online aanbieder”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.

De opening van de nieuwe speciaalzaak komt kort na het wegvallen van Truus.nl. Die winkel profileerde zich als online specialist op het gebied van non-foodartikelen. Eerder deze maand werd duidelijk dat het bedrijf zijn vervolgfinanciering niet rond kreeg, waardoor een faillissement onafwendbaar was. Het is niet uitgesloten dat bol.com op de hoogte was van de ontwikkelingen bij deze webshop en nu inspeelt op het ontstane gat.

Speciaalzaak Mooi & Gezond begeeft zich nu met bolbereik op een terrein waar Drogisterij.net al jaren een sterke positie heeft. Dit bedrijf uit Stellendam nam afgelopen voorjaar de webwinkels Slankelijn.nl en Maaltijd-vervanger.nl over.
 

wased

Banned
Messages
1,442
Vodafone Nederland peinst of en hoe het meer clouddiensten kan leveren aan zijn mobiele klanten.

“We bieden al online back-ups van adresboeken en een beveiligingsapplicatie. In die lijn pas ook een clouddienst om foto’s, muziek, films en persoonlijke bestanden. Een beslissing is nog niet genomen, maar we onderzoeken het serieus”, aldus een woordvoerder.

Het Duitse zusterbedrijf is al een stap verder in de besluitvorming. Daar brengt operator een Cloudapplicatie uit met vijf gigabyte opslagruimte. Die wolk kan zowel via de telefoon als de computer thuis worden gevuld.

Internetworld.de meldt dat gebruikers tegen betaling meer opslagruimte kunnen krijgen: 25 gigabyte voor drie euro, vijftig gigabyte voor vijf euro per maand. Dat geld wordt geïnd via de maandelijkse telefoonrekening.

De Cloudapplicatie an sich bestaat al sinds dit voorjaar voor Android. Die werd enkele tienduizenden keren gedownload en krijgt als cijfer een vier op een schaal van vijf. In Duitsland heeft de app een TÜV-certicatie http://www.tuvdotcom.com/certificate...3901?locale=en gekregen en gaat de operator hem actief promoten en uitrollen.

De topman van T-Mobile omschreef eigen clouddiensten begin dit jaar als een middel om direct te concurreren met bedrijven als Apple, Google, Dropbox, Microsoft en andere nieuwe spelers op de mobiele markt.
 

wased

Banned
Messages
1,442
De gratis app van folders.nl, waarmee men alle reclamefolders binnen Nederland op de smartphone of tablet kan bekijken, is sinds de lancering in november 2011 250.000 keer gedownload. De app werd binnen drie weken al 100.000 keer door smartphone en tablet gebruikers geïnstalleerd.

Opvallend is volgens de initiatiefnemers dat gebruikers graag ’s avonds gebruikmaken van de applicatie. Dat is ook het moment waarop de papieren versies worden gelezen.

Per maand worden er 1,2 miljoen folders bekeken via folders.nl (website en app samen). De app genereert door haar populariteit een groot deel van het totale aantal online folderviews.

De koopjesjager kan in de app een zoekwoord invoeren, zoals een product of winkel, en krijgt vervolgens aanbiedingen te zien die betrekking hebben op de zoekopdracht. Als de folderaanbieding interessant wordt bevonden, kan deze worden genoteerd op een online boodschappenlijstje. De meer visueel ingestelde gebruiker kan de reclame op de klassieke manier bewaren.

De folders.nl app is het populairst onder vrouwen tussen de 35 en 54 jaar. De drogisterij- en supermarktfolders zijn het populairst. De meest gelezen folder van een bekende drogisterij werd 18.800 keer op de gewone website bekeken en ruim 34.000 keer op de app (iOS en Android samen).

Folders.nl is onderdeel van Netwerk VSP, dochterbedrijf van PostNL. Netwerk VSP bezorgt jaarlijks ruim zeven miljard huis-aan-huisfolders in Nederland.
 

wased

Banned
Messages
1,442
Publieke omroep VARA heeft zijn zinnen gezet op de komst van tv-persoonlijkheid Peter R. de Vries. Er zijn al voorzichtige contacten tussen beide partijen geweest.

Peter R. de Vries stopte enkele maanden geleden met zijn misdaadprogramma Peter R. de Vries Misdaadverslaggever op de commerciële tv-zender SBS 6. Onlangs maakte De Vries nog bekend het de eerste tijd rustig aan te willen gaan doen.
Kinderarbeid
De VARA heeft echter verkennende gesprekken met Peter R. de Vries gehad met betrekking tot een tv-serie over internationale kinderarbeid. Het idee komt van de journalist zelf. De VARA wil Peter R. de Vries graag binnen de omroep verwelkomen.

Positief gesprek
Peter R, de Vries laat via twitter weten dat hij gepolst is om een serie over kinderrechten te maken en dat de VARA is geïnteresseerd. Ondanks dat het gesprek positief is verlopen, is er volgens de journalist nog niets rond. Verder geeft hij aan ook met voormalig werkgever SBS in gesprek te zijn.
 

wased

Banned
Messages
1,442
KORT: TomTom komt naar Android

In het kort: TomTom maakt na jaren alsnog zijn introductie op Android-apparaten, een computerstoring die vliegverkeer platlegt en de ondergrondse WiFi in Londen blijkt een geslaagd experiment.


Navigatie-applicatie van TomTom ook naar Android
TomTom presenteert deze week op elektronicabeurs IFA in Berlijn een preview van zijn nog in ontwikkeling zijnde navigatie-applicatie voor Android, schrijft Business Wire. De mobiele app krijgt zowel (gesproken) navigatie als actuele verkeersinformatie. Deze dienst heet HD Traffic, en is in samenwerking met Vodafone gebouwd. Vermoedelijk zal in Nederland ook ANWB-informatie worden verschaft. De twee bedrijven wisselen sinds juni onderling data uit.

De veranderende markt zorgt er de laatste jaren voor dat TomTom steeds meer samenwerkingen aangaat. Zo gaat het bedrijf kaartinformatie leveren aan Apple op het nieuwe mobiele besturingssysteem iOS 6, dat deze herfst uitkomt. Het is nog onbekend van de Android-applicatie van TomTom gaat kosten. De app is al enkele jaren beschikbaar op iPhone en iPad. De iOS-applicatie kost daar voor de Benelux momenteel 60 euro.

Computerproblemen leggen United Airlines tijdelijk plat
Vliegtuigmaatschappij United Airlines heeft dinsdag last gehad van een grote netwerkstoring. Daardoor waren er massaal problemen met het reserveren van tickets, ontstonden er lange wachtrijen op Amerikaanse vliegvelden, waardoor passagiers uiteindelijk ook aansluitende vluchten misten. De storing duurde enkele uren en was 's middags rond 15.00 uur opgelost, meldt CNET.

Voor overkoepelende luchtvaartorganisatie FAA (Federal Aviation Administration) waren de problemen aanleiding om vliegtuigen tijdelijks op de grote hubs van Housten, Newark en San Fransisco tijdelijk aan de grond te houden. Sommige passagiers konden met handgeschreven vliegtickets later alsnog vertrekken.

Ondergrondse WiFi massaal gebruikt tijdens Spelen
De Britse provider Virgin Media beschouwt het experiment met WiFi in de Londense metro tijdens de afgelopen Olympische Spelen als geslaagd. Er zijn tijdens de spelen iets meer dan 8 miljoen ondergrondse connecties gemaakt, meldt The Inquirer. Bijna een half miljoen mensen maakten gebruik van de dienst, waarmee bezoekers onder meer op de hoogte werden gehouden van actuele uitslagen, weerberichten en live reisinformatie.

Virgin wil nu meer WiFi-verbindingen mogelijk maken op metrostations. De plannen zijn om voor het einde van dit jaar in totaal 120 stations te hebben aangesloten. Dat zijn er momenteel nog 80. De dienst kan de komende twee weken opnieuw in gebruik worden genomen. Dan zijn de Paralympics is de Britse hoofdstad.
 

wased

Banned
Messages
1,442
Baas mag niet in mailbox werknemer

Een manager mag zich geen toegang verschaffen tot het mailaccount van een medewerker, zonder toestemming van de ondernemingsraad, tenzij er vermoeden is van integriteitsschending.

De Dienst Werk & Inkomen (DWI) van de gemeente Amsterdam mag niet in de mailbox van medewerkers als deze afwezig zijn, onder het mom van de continuïteit van de dienstverlening. Dat heeft de Amsterdamse rechter recentelijk geoordeeld in een kort geding dat was aangespannen door de ondernemingsraad (OR) van DWI, meldt IT en Recht.

Collega toegang tot inbox
DWI verplichtte zijn medewerkers om een collega (buddy) of manager toegang te geven tot zijn of haar mailbox bij afwezigheid. De reden hiervoor was dat DWI binnen een etmaal op alle inkomende mails wil reageren, en dus af wil van de out-of-office reply's.

Weigerde een werknemer zijn account te delen, dan kreeg de manager via het bedrijfsbureau alsnog toegang tot de mailbox.

Maar voor dit nieuwe beleid was geen instemming gevraagd aan de ondernemingsraad, en uit onderzoek bleek dat 80 procent van de werknemers tegen de nieuwe privacyschendende maatregel was. De OR had in dit geval wel degelijk instemmingsrecht, en dus is het meeleesbesluit nietig, oordeelt de rechter.

Privacy van medewerkers
De reikwijdte van het vonnis is niet duidelijk. De rechter refereert specifiek aan de gedragscode en het integriteitsprotocol van de gemeentelijke dienst. Maar de kwestie raakt wel algemene privacyaspecten van werknemers, die zijn vastgelegd in de wet op de ondernemingsraden (WOR).

Als er vermoeden is van integriteitsschending, mag een manager overigens wel zonder toestemming in een mailbox van een werknemer meelezen.
 

wased

Banned
Messages
1,442
UPC breidt digitaal zenderaanbod uit


UPC gaat op 4 september het aanbod van digitale zenders uitbreiden. Er komen vier SD- en drie HD-kanalen voor het eerst digitaal bij UPC op de kabel. Twee publieke themakanalen verdwijnen.

Net als bij alle andere aanbieders in Nederland verdwijnen de digitale publieke themakanalen Sterren.nl en Spirit 24 uit het zenderaanbod. De publieke omroep stopt vanwege bezuinigingen met deze twee themakanalen. UPC kondigde enkele maanden geleden aan voor beide zenders een passende vervanging te zoeken.

Family7 en 192TV
Vervanging is uiteindelijk gevonden in het christelijk familiekanaal Family7 dat Spirit 24 als geloofskanaal gaat vervangen. Family7 was in diverse UPC regio’s al enige tijd analoog te bekijken omdat deze tv-zender door programmaraden in het bindend advies werd opgenomen. In het verleden is Family7 al digitaal bij UPC te zien geweest. Uiteindelijk werd de distributieovereenkomst om diverse redenen niet verlengd. Vanaf 4 september keert Family7 bij UPC digitaal terug. Als vervanging voor Sterren.nl wordt het Nederlandse muziekkanaal 192TV naar voren geschoven. Al eerder maakte 192TV de komst bij UPC bekend. Op 31 augustus kan de digitale UPC-kijker al op het evenementenkanaal met 192TV kennismaken.


NDR en Djazz.tv
Totaal TV maakte enkele weken geleden al bekend dat Djazz.tv nog dit jaar bij UPC beschikbaar zou komen. Dat is vanaf 4 september het geval. Djazz.tv wordt in SD-kwaliteit door UPC aangeboden. Ook het Duitse regionale tv-kanaal NDR komt het digitale aanbod van UPC versterken. Dat maakte UPC in een nieuwsbrief aan haar klanten bekend.


Duitse HD-kanalen en Eurosport 2 HD
Het aanbod van HD-kanalen wordt met drie zenders uitgebreid. De Duitse publieke kanalen ARD en ZDF komen ook in HD-kwaliteit bij UPC beschikbaar. Dat is opvallend omdat enkele Nederlandse tv-aanbieders de afgelopen weken juist de doorgifte van ARD HD en ZDF HD vanwege problemen met het aanvoersignaal hebben beëindigd. Ook de al eerder door UPC aangekondigde HD-zender Eurosport 2 HD komt vanaf 4 september voor de UPC HD-kijker beschikbaar. Zodoende kan men onder meer het Duitse Bundesliga voetbal live in HD bekijken.



Mogelijk meer uitbreiding

Het is mogelijk dat UPC in de komende dagen meer zender- en dienstuitbreiding gaat aankondigen. Zo wordt op de internetsite van UPC ook melding gemaakt van de komst van het HD-kanaal Nat Geo Wild HD. Deze HD-zender is in de door UPC aan klanten verstuurde nieuwsbrief nog niet in het wijzingsoverzicht meegenomen.

Geschreven door: Jarco Kriek
 

wased

Banned
Messages
1,442
BP verhuist zenders Enschede naar Hengelo

Zenderexploitant Broadcast Partners gaat een aantal zenders verhuizen van Enschede naar Hengelo. Radio 538 (102.6 FM), Slam FM (93.7 FM) en Q-music (100.7 FM) zenden binnenkort uit vanaf de zendmast bij RTV Oost langs de A1. Verwacht wordt dat de ontvangst van de commerciële zenders in Twente fors zal verbeteren.

Sinds de nieuwe frequentieverdeling in 2003 stonden de zenders van Broadcast Partners in Enschede opgesteld op een gebouw van de Universiteit Twente. Aanvankelijk zonden alle zenders met het vermogen uit, waarmee ze gecoördineerd waren. Voor Radio 538 was dit bijvoorbeeld 20 kW.


De hoge vermogens bleken echter voor storingen op apparatuur van de universiteit te zorgen. Daarom werden de vermogens van de zenders al na korte tijd flink gereduceerd. Sindsdien is de ontvangst van Radio 538, Slam FM en Q-music in Twente verre van optimaal.


Aan deze ontvangstproblemen gaat nu zo goed als zeker een einde komen. Broadcast Partners gaat namelijk de drie zenders verplaatsen naar Hengelo. De afgelopen weken zijn nieuwe antennes opgehangen in de ruim 100 meter hoge stalen mast bij de studio’s van RTV Oost langs de A1. Deze mast wordt momenteel al gebruikt voor digitale ethertelevisie (DVB-T), Radio Oost (89.4 FM) en 100% NL (97.6 FM).


De drie radiostations en Broadcast Partners hebben inmiddels aan Radio.NL bevestigd dat de zenders verhuisd worden naar Hengelo. Radio 538 voegde eraan toe dat dit noodzakelijk is omdat de huidige opstelplaats in Enschede niet meer gebruikt mag worden vanwege milieuredenen. Broadcast Partners laat bovendien weten dat de omschakeling al één dezer dagen plaats vindt. [RS/Radio.NL]
 

wased

Banned
Messages
1,442
Microsoft SkyDrive is naast de pc, Windows Phone, Mac, iPhone en iPad nu ook officieel beschikbaar voor het Android-platform.

SkyDrive maakt het mogelijk om via de cloud foto’s, video’s en documenten te synchroniseren op verschillende apparaten en platformen. Hiervoor moet je wel een Windows Live-account hebben. Delen van bestanden kan helaas niet rechtstreeks vanuit de SkyDrive app op Android. Daarvoor moet je het standaard delen-menu gebruiken in Android zelf. Automatische delen van bestanden is (nog) niet beschikbaar. Standaard krijg je als SkyDrive-gebruiker gratis 7 GB opslagcapaciteit (gebruikers die al vroeg met SkyDrive hebben gewerkt, hebben destijds extra opslag gekregen).

De SkyDrive app is hier van de Google Play te downloaden.
 
Top