دانستنیهای زندگی(خواهشا خوب بخونید) شاید &#160

saeid_59

Registered
Messages
112
دانستنیهای زندگی(خواهشا خوب بخونید) شاید &#160

تقويت اراده :: آيا شما هم جزو كساني هستيد كه براي خود هيچ ارزشي قائل نيستيد؟

متأسفانه گروهي از زنان هرگز قادر نيستند خودشان را به عنوان يك ''فرد'' به حساب آورند و براي عقايد و نظريات خود احترامي قايل شوند . اين گونه افراد همواره احساس مي كنند بايد در پشت شخص ديگري پنهان شوند و ترجيح مي دهند هيچ گاه نظريات و عقايد خود را به طور مستقل به زبان نياورند ، بلكه هميشه زير نفوذ عقيدتي ديگران زندگي مي كنند حتي اگر هم امتحاني را با موفقيت بگذرانند باور آن برايشان مشكل است. اكثر اين زنان با وجودي كه از هوش و استعداد طبيعي و توانايي بدني خوبي برخوردارند اما به علت ضعف شخصيتي كه دارند قادر به استفاده كردن از هوش و قدرت بدني خود نيستند- همواره فكر مي كنند هيچ نقطه مثبتي در آنها وجود ندارد. اگر از آنها بپرسند ''آيا قادر هستي اين كار را انجام دهي؟'' با دلهره و اضطراب جواب مي دهند ''نمي دانم مي توانم يا نه ، اما فكر مي كنم كه نتوانم چنين كاري را انجام دهم''. آنها حتماً اشتباه مي كنند.
اين زنان در مورد قبول مسئوليت هاي زندگي دائماً در شك و ترديد به سر مي برند و دائماً براي جلب ترحم ديگران نسبت به خودشان مي كوشند؛ و هنگام برخورد با مشكلات زندگي به جاي پيدا كردن راه حل منطقي ، شيون و زاري راه مي اندازند.
در مقابلِ اين گروه از زنان ، گروهي ديگر هستند كه هميشه خود را به عنوان يك فرد به حساب مي آورند و به نظريات و عقايد خود احترام مي گذارند و هيچ گاه خود را پشت عقايد و شخصيت كسي ديگر پنهان نمي كنند. اگر بخواهند اقدام به انجام كاري بكنند خود شرايط موجود اطراف خود را در نظر مي گيرند و بعد اقدام به انجام آن كار مي كنند و از قدرت بدني ، هوش و استعداد طبيعي خود به نحو احسن استفاده مي نمايند و هرگز اجازه نمي دهند زن بودن آنها جلوي موفقيت هاي آنها را بگيرد. مردان را موجوداتي معادل خود به حساب مي آورند و همواره به عقايد اطرافيان خود احترام مي گذارند و اگر مشكلي در زندگي زناشويي آنها پيش بيايد در يك محيط مملو از صميميت و محبت مشكل را با شوهرشان در ميان مي گذارند و هميشه از منطق و عقل خود پيروي مي كنند و از اعتراف به اشتباهات خود پروايي ندارند. از كمك و مساعدت به ديگران دوري نمي كنند و به راحتي اشتباهات خود و ديگران را تشخيص مي دهند. اگر شما جزء زنان گروه اول هستيد و قادر نيستيد همانند گروه دوم باشيد با مشورت با يك دوست عاقل يا يك مشاور خانوادگي به راحتي مي توانيد خود را اصلاح كرده و جزء گروه دوم شويد.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- -
تقويت اراده :: تصميم*گيري درست در زندگي
ایسنا-تصميم*گيري درست و سنجيده، كسب موفقيت و در نتيجه احساس رضايت*مندي هر چه بيشتر را در فرد فراهم مي*آورد و حس مسووليت پذيري را در فرد توسعه داده، به او كمك مي*كند تا پيامدهاي تصميم خود را شخصاً بر عهده بگيرد.
*ساده : تصميم گيري*هايي كه در مورد مسائل روزمره و عادي زندگي گرفته مي*شود. مثل انتخاب مسير خاص براي رفتن به سر كار.
* اضطراري : تصميم*هايي هستند كه در شرايط اضطراري، وقتي كه به طور ناگهاني با مساله*اي مواجه مي*شويم اتخاذ مي*كنيم.
* احساسي : تصميم*هاي هستند كه بر اساس واكنش هاي هيجاني مثل احساس ترحم، ترس، نگراني ، غم و ... گرفته مي شود. مانند كمك به ديگران در شرايط بحراني و خاص مانند وقوع زلزله يا سيل، مرگ بستگان و ... .
* آني : تصميم*هايي هستند كه در شرايط غيرمترقبه گرفته مي*شود. مثل زمان پديدار شدن يك اتومبيل در مسير حركت اتومبيل ما كه اتخاذ بهترين تصميم و رفتار مي*تواند ما را از صحنه*ي تصادف دور نمايد. در اين نوع تصميم گيري معمولاً اولين راه حلي كه به ذهن خطور مي*كند انتخاب و اجرا مي*شود.
* تقديري : زماني كه فرد از قدرت و مهارت تصميم گيري كم بهره باشد.. تصميم را به شانس وا مي گذارد مانند فردي كه پاسخ صحيح سؤال چهار گزينه اي را نمي داند ولي يكي از گزينه ها را علامت مي زند.
* تأخيري : گاهي فرد براي فرار از تصميم*گيري چالش برانگيز آن را به تأخير مي اندازد، مانند كار امروز را به فردا انداختن است.
* تصميم گيري منطقي و اساسي : تصميم گيري*هايي هستند كه نيازمند به تعمق و تفكر بيشتري هستند. زيرا اثرات آن تا مدت*هاي طولاني زندگي فرد را تحت الشعاع خود قرار مي*دهند، مثل انتخاب همسر، رشته تحصيلي ، شغل و ... اين نوع تصميم گيري عموماً بر اساس واقعيات صورت مي*پذيرد.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- -
تقويت اراده :: تقويت نيروي اراده و تاديب نفس
مردم همواره افراد توانمندي راكه در زندگي به موفقيتهاي بزرگي نايل گشته اند و نيروي اراده و تاديب نفس از خــود بنمايش گذارده اند را مورد ستايش و احترام قرار ميدهند.
افرادي كه در تمام عرصه هاي زندگي تنها با نـيـروي اراده، تاديب نفس و بلند همتي زندگي خود را بهبود بـخشيـده، مهارتهاي جديدي را فراگرفته و بر مشكلات فايق آمـده اند.
واقـعـيت آن است كه اين نيروهـاي باطـنـي مـخـتـص افـراد بخصوصي نبوده و هرفردي قادر ميباشد توسط آموزشهاي عملي بـدرجات رفيعي از نيروي اراده و تاديب نفس دست يـابـد. نـيروي اراده و تـاديب
نفس مهمترين و سـودمندترين عناصر براي دستيابي به موفقيت ميباشند.
نيروي اراده چيست؟
نيروي باطني براي اتخاذ تصميمات، اقدام به كار، اداره و انجام اهداف و وظـايـف تـا زمـان تحقق يافتن آنها عليرغم تمام موانع، دشواريها، مشكلات و رنجهاي دروني و خـارجـي. نيروي ارده توانايي غلبه بر
تنبلي، وسوسه ها و عادات منفي و دستيابي به اهداف ولو آنكه آن اهداف دشوار، خسته كننده و مغاير عادات و خلق و خوي شما باشند.
تاديب نفس چيست؟
صرف نظر كردن از يك لذت و خوشي زود گذر و آني به نفع يك هدف والاتر و بهتر. تـاديـب نفس توانايي تداوم عمل، افكار و رفتاري مي باشد كه به موفقيـت و پـيـشرفت مـنـتهي ميگردند. تاديب نفس نوعي
كنترل نفس ميباشد كه سبب نظم بخشيدن به جنبه هاي روحـي-روانـي، احـساسي، فيزيكي و معنوي شخص مي گردد.هـدف از آن داشـتـن يـك زندگي محدود و معين نبوده و مقصود ما نيز زندگي درويش
گونه نميباشد. تـاديب نفس تنها يكي از ستونهاي موفقيت و قدرت است. بـه شما قدرتي عطا ميكند كه تمام انرژي خودتان را بروي يك هدف متمركز كرده و با پـشتكار و سخت كوشي تا محقق گشتن آن از
پاي نايستيد.
راهكارها
يكي از شيوه هاي كارآمد براي پرورش نيـروي اراده و تـاديب نفس امتناع از ارضاء و اقناع آرزوهاي بي اهميت و غيرضـروري ميباشد. هر فردي در زندگي دائما با آرزوها و وسوسه هاي بي حدي مواجه است كه
اغلب آنها به واقع بي اهميت ميباشند.شما با خودداري ورزيدن از ارضاء تك تك آنها خودتان را قدرتمند خواهيد ساخت. با امـتـناع از آرزوهاي بي ثمر، مضر و غير ضروري بر خلاف عاداتتان رفتار كرده و نيروي
دروني خود را تقويت كنيد.
1- براي 1 يا 2 روز روزنامه مطالعه نكنيد.
2- هنگاميكه احساس تشنگي كرديد آب بنوشيد، برغم ميلتان براي نوشيدن نوشابه.
3- بجاي استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پايين برويد.
4- از اتوبوس يك ايستگاه بعد ويا قبل از مقصد اصلي خود پياده گرديد و باقيمانده مسير را پياده طي كنيد.
5- براي يك هفته يك ساعت زودتر از موعد معمول به رختخواب رويد.
6- هنگامي كه وسوسه شديد كه بستني بخوريد مقابـل ميـل خـود مقاومت كنيـد.
اينها تنها نمونه هاي معدودي از راهكارهايي ميـباشند كه به تقويت نيروي اراده و تاديب نفس شما كمك مي كنند. با نيروي اراده و تاديب نفس قادر خواهيد بود تا كنترل زندگي خود را بدست گرفته، به
اهدافتان دست يافته،زندگي خود را بهبود بخشيده و به آرامش خاطر برسيد.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- -------
 
Top