Go Back   Sat Universe > International Section > International Forums > Italy

Note: Visitors from certain countries might see in-text advertising(underlind words in posts) or pop-under ads.
It is only shown to unregistered visitors or members that haven't made any posts. So you can easily get rid of it.

World-Of-Satellite

Dream 800 hd se sim ferrari

Italy

Reply
Old 02-11-2019, 00:13  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
lupetto- lupetto- is offline
Junior Member

Country: Country Flag
Default Dream 800 hd se sim ferrari

Salve,

Dopo anni che uso il mio suddetto decoder, causa black out durante cambio immagine adesso mi ritrovo con il decoder con scritta "R01: no ca found". Ho fatto varie prove su vari computer con sistemi operativi Win XP e Windows 10, ma dopo aver installato i driver per caricare immagine con Dream up tramite mini USB, tutti i PC su Gestione dispositivi mi danno: "Dispositivo USB sconosciuto" quindi non posso fare niente.
Ringrazio anticipatamente chi mi aiuti a trovare una soluzione al problema.
Reply With Quote
Old 02-11-2019, 01:35  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
cpr43 cpr43 is offline
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lupetto- View Post
Salve,

Dopo anni che uso il mio suddetto decoder, causa black out durante cambio immagine adesso mi ritrovo con il decoder con scritta "R01: no ca found". Ho fatto varie prove su vari computer con sistemi operativi Win XP e Windows 10, ma dopo aver installato i driver per caricare immagine con Dream up tramite mini USB, tutti i PC su Gestione dispositivi mi danno: "Dispositivo USB sconosciuto" quindi non posso fare niente.
Ringrazio anticipatamente chi mi aiuti a trovare una soluzione al problema.
You need to install on your PC the driver for the mini USB

CP210x_Universal_Windows_Driver. Also the Universal DreamUP_1_3_3_12. Make sure the DM is Ethernet conected. Good luck
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to cpr43 For This Useful Post:
lupetto- (02-11-2019)
Old 02-11-2019, 11:58  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
toysoft's Avatar
toysoft toysoft is offline
Senior Member

Usa JapharFlasher perche il DreamUp non funzionera con un box che ha una sim Ferrari.

TS
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to toysoft For This Useful Post:
lupetto- (02-11-2019)
Old 02-11-2019, 15:10  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
Junior Member

Quote:
Originally Posted by cpr43 View Post
You need to install on your PC the driver for the mini USB

CP210x_Universal_Windows_Driver. Also the Universal DreamUP_1_3_3_12. Make sure the DM is Ethernet conected. Good luck
Yes, I have already installed the driver for the mini USB, but the PC doesn't see the Dream. "Dispositivo USB sconosciuto"
Reply With Quote
Old 02-11-2019, 15:12  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
Junior Member

Quote:
Originally Posted by toysoft View Post
Usa JapharFlasher perche il DreamUp non funzionera con un box che ha una sim Ferrari.

TS
Si, lo so che devo usare JapharFlasher perche il DreamUp non funzionera con un box che ha una sim Ferrari, ma purtroppo il PC non mi riconosce il dream, su Gestione dispositivi mi da: "Dispositivo USB sconosciuto"
Reply With Quote
Old 02-11-2019, 19:04  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
toysoft's Avatar
Senior Member

Ma hai istallato il driver/file giusto ? Assicurati d istallare il drive che e fornito oer il tuo Windows insieme al JapharFlasher.

TS
Reply With Quote
lupetto- (03-11-2019)
Old 03-11-2019, 14:15  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
Junior Member

Quote:
Ma hai istallato il driver/file giusto ? Assicurati d istallare il drive che e fornito oer il tuo Windows insieme al JapharFlasher.

TS
Uso Windows 10 ed ho installato questi driver "CP210x_Universal_Windows_Driver" ma purtroppo sempre "Dispositivo USB sconosciuto" ho provato anche con Windows XP con questi driver "CP210x_VCP_Win_XP_S2K3_Vista_7" ma sempre la stessa risposta.
Reply With Quote
Old 03-11-2019, 15:10  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
toysoft's Avatar
Senior Member

Cambia cavo,

TS
Reply With Quote
lupetto- (03-11-2019)
Old 03-11-2019, 18:52  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
Junior Member

Quote:
Cambia cavo,

TS
Naturalmente gia' fatto!
Reply With Quote
Old 03-11-2019, 20:34  Translate from English to Italian  Translate from English to French  Translate from English to German  Translate from English to Spanish  Translate from English to Dutch  Translate from English to Greek  Translate from English to Portuguese  Translate from English to Russian  Translate from English to Russian
toysoft's Avatar
Senior Member

Il cavo sembra essere un cavo solo per corrente / 5 Volts, e non dati. Bisogna trovarne uno per dati.

TS
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules