Definitieve overstap CanalDigitaal naar Mediaguard 3/SECA 3

Artware

Registered
Messages
14
Definitieve overstap CanalDigitaal naar Mediaguard 3
20081117_201526.jpg


Na 8 jaar de Mediaguard 2 codering gebruikt te hebben stapt CanalDigitaal nog dit jaar over naar een nieuwere versie van de Mediaguard codering van het Zwitserse beveiligingsbedrijf Kudelski. Deze Mediaguard 3 codering wordt in de volksmond ook wel SECA 3 of Merlin genoemd.

De afgelopen weken voerde CanalDigitaal hoofdzakelijk op transponder 109 op de Astra 1 satelliet testen met de nieuwe codering. Als gevolg hiervan raakte enkele satellietontvangers, die gebruik maakten een niet geautoriseerde Mediaguard emulatie in de interne kaartlezer, door gelijktijdig gebruik van Mediaguard 2 en Mediaguard 3 coderingsdata de weg kwijt en liet zwart beeld zien op deze zenders. Na contact van CanalDigitaal met importeurs van de getroffen decoders is voor vele modellen op dit moment nieuwe firmware op het internet beschikbaar waarmee weer beeld op Mediaguard 3 uitgezonden kanalen te zien is. Voor enkele modellen waar op dit moment nog geen oplossing beschikbaar is gaat deze in de komende dagen volgen. Mocht CanalDigitaal abonnees toch nog problemen ondervinden met ontvangst van de zenders met een specifieke satellietontvanger wordt bekeken of er een passend vervangingsaanbod gedaan kan worden.

De definitieve komst van de Mediaguard 3 codering is vandaag bevestigd door CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout. CanalDigitaal zegt gedwongen te zijn tot de update van de beveiliging omdat de nu gebruikte Mediaguard 2 codering op termijn mogelijk ten prooi zou kunnen vallen aan hackers waardoor gratis kijken naar het CanalDigitaal zenderpakket mogelijk zou worden. Nog dit jaar worden nieuwe smartcards uitgeleverd aan CanalDigitaal dealers. Nieuwe abonnees krijgen dus als eerste de kans op gebruik te maken van de nieuwe smartcard die nodig is voor de Mediaguard 3 codering. In de loop van 2009 worden de smartcards van bestaande abonnees stapsgewijs vervangen. De vervangingsoperatie kan mogelijk een jaar gaan duren. Pas wanneer iedereen een nieuwe smartcard heeft wordt de Mediaguard uitgeschakeld.


bron:totaaltv.nl
 

searose

Registered
Messages
28
Wat moet ik doen met een Neotionbox 501 die het altijd perfect gedaan heeft maar nu alleen nog maar FTA kanalen ontvangt???
 

aphap

Registered
Messages
3
Zelfde probleem met Humax5400
Inmiddels heb ik een IPBox 910HD gekocht. Ik moet er nog helemaal inkomen pfff
 

searose

Registered
Messages
28
Hopeloos, maar CanDig zou met een vervangingsaanbod komen.... En er moeten toch slimme mensen op dit forum zijn die een oplossing kunnen verzinnen??? Begrijp dat jij daar niet op wilde wachten. bedankt voor je reactie!
 

aphap

Registered
Messages
3
Misschien ook iets voor jou...
Mijn nieuwe lcd TV ontvanger kan ook digitale Terrestial zenders ontvangen. Je hoeft geen knp abo te hebben voor Ned 1,2 en 3 want die zijn vrij. Dus ik kijk nu met een kleine antenne naar deze gratis kanalen.
Bij Canaal Digitaal had ik de topbox al eerder opgezet, vanwege al die pulpzenders die ik niet meer wil zien en daarvoor in de plaats het themapakket genomen dat ik nu maandelijks betaal. Dat ga ik dus ook opzeggen.
sterkte gewenst,groeten, Hans
 

searose

Registered
Messages
28
Wij zijn in Portugal op een zeilboot, en daar is geen DVBT, dus..... afhankelijk van Anaal Digitaal, shit! Bedankt!
 
Top