بهترين روش پيشگيري در ابتداي ازدواج

arta2010

Registered
Messages
10
بهترين روش پيشگيري در ابتداي ازدواج

9/99 درصد از زوج*هايي که استفاده از قرص*هاي ترکيبي را براي جلوگيري از بارداري انتخاب کرده*اند و از آن به طور منظم و درست استفاده مي*کنند در طول يک سال از بارداري ناخواسته مصون بوده*اند...


بهترين و مطمئن*ترين روش پيشگيري از بارداري در ابتداي ازدواج استفاده از قرص*هاي خوراکي جلوگيري از بارداري است. اين قرص*ها خود به سه دسته تقسيم*بندي مي*گردند:


• منوفازيک (تک مرحله*اي): ميزان هورمون*هاي استروژن و پروژسترون در تمام قرص*ها يکسان مي*باشد. قرص*هاي ld وhd در اين گروه قرار دارند.


• دي فازيک (دو مرحله*اي): ميزان هورمون*هاي استروژن و پروژسترون در دو مرحله تغيير مي*کند.


• تري فازيک (سه مرحله*اي): ميزان هورمون*هاي استروژن و پروژسترون در سه مرحله به تدريج افزايش مي*يابد.


بسته*بندي قرص*هاي ترکيبي نيز دو گونه است؛ 21 عددي و 28 عددي.


قرص کاملا موثر و بي*خطر و بازگشت*پذير است. قرص علاوه بر خاصيت جلوگيري از بارداري چند اثر بهداشتي عمده دارد:


کاهش احتمال ابتلا به سرطان جسم رحم و سرطان تخمدان، محافظت در برابر بيماري*هايي چون بيماري التهابي لگن خاصره و بيماري*هاي خوش*خيم پستان، محافظت در مقابل کم*خوني به علت کم شدن حجم خون عادت ماهانه زن، کاهش ميزان بروز بارداري**هاي خارج از رحم، منظم*تر شدن عادت ماهانه و کاهش دردهاي اين دوران، کمک به درمان جوش*هاي صورت، كاهش بروز كيست*هاي تخمداني، افزايش تراكم استخوان*ها، جلوگيري از بروز تصلب شرايين (آترواسكلروز) و بهبود آرتريت روماتوييد. علاوه بر اين، از جمله مزاياي چشمگير قرص*هاي ضد بارداري آن است كه خوردن قرص بدون ارتباط با عمل جنسي است و به همين دليل جزو معدود روش*هايي است که مردم در استفاده از آن احساس ناراحتي نمي*کنند.


در بعضي موارد به تعادل هورموني در بدن خانم*ها کمک مي*کند و باعث بهبود شرايط جسمي *و روحي در آنان مي*گردد. و اما نكته مهم اينكه: در مواردي اثر قرص*هاي خوراکي جلوگيري از بارداري کاهش يافته و بايد از يک روش مکمل ديگر جلوگيري از بارداري استفاده گردد. اين موارد شامل: بعضي از داروها مانند داروهاي ضدتشنج، ضدسل، ضدقارچ، خواب*آور، آنتي*بيوتيک*ها و آرام*بخش*ها است. اسهال و استفراغ شديد نيز اثربخشي قرص*ها را کاهش مي*دهد و بايد از روش ديگر جلوگيري از بارداري استفاده گردد. ضمنا قرص*هاي ترکيبي حجم شير مادر را کم مي*کند بنابراين زنان شيرده در 6 ماهه اول بعد از زايمان نبايد از اين قرص*ها استفاده کنند.
 

kapitan101

Banned
Messages
123
خوب شد این قرص ها بوجود اومد وگرنه جمعیت جهان الان 10 برابر بود
 
Top